9 jan. 2011

Eindelijk weer vissen!

Zondag 9 januari. Door het ijs konden we drie weken niet vissen, maar deze zondag kan er gelukkig wel weer gevist worden. De eerste keer vissen in een nieuw jaar is natuurlijk altijd spannend. 2010 was wat het vissen met de spinhengel betreft een fantastisch jaar. Dat is verleden tijd, een nieuw visjaar is aangebroken.


Bart, Danny, Yuki, Dennis en ik
Met z'n vijven (en later zelfs even met zijn zessen) gaan we vandaag struinen door de polder. Vaste vismaten Yuki en Danny zijn er, gelegenheidsvismaat Henk is ook van de partij en die had op zijn beurt Bart meegenomen. Tijdens het vissen komen we een andere visser met de spinhengel tegen. Hij herkent mij van SddP, en stelt zich daarna voor met 'ik ben Dennis'. Wat ontzettend leuk, een ontmoeting in de polder met een lezer van SddP!

Het was vandaag mijn bedoeling om ervaring op te doen met het JvG PS lepeltje. Helaas was ik mijn enige exemplaar waarop splitringen, een warteltje en een dreg gemonteerd zijn al na drie worpjes kwijt aan de hardnekkige oever aan de overkant. Dan maar een orginele PS aan een dun staaldraadje gebruiken. Met de wetenschap in het achterhoofd dat John een goede opvolger heeft gemaakt van de PS, hoef ik er minder over in te zitten om dit kleinood te verspelen. Dat vist een stuk relaxter!



Na een paar worpjes met de PS is het al raak, de eerste snoek van 2011 is binnen. Dat belooft wat voor vandaag, zo snel en na slechts een klein stukje water te hebben afgevist. Helaas dachten de snoeken daar anders over... Aan het eind van de middag en vele worpjes later stond de teller nog steeds op 1 snoek.

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

dennis zei

leuk jullie allemaal in het echt te ontmoeten en succes met jullie nieuwe hengels, ze zien er prachtig uit
ps: op de terugweg naar huis nog een mooie snoek gevangen, een topdag

Bart zei

Jullie nieuwe hengels zien er erg mooi uit. heel veel plezier ermee. genoten van de ochtend en de tips van wijze mannen. Dank !!
Bart