11 nov. 2010

Bikkelen

Donderdag 11 november. Yuki is al jaren opzoek naar een Fair Play tiengrammer van geel glasvezel. Meerdere pogingen om er eentje in zijn bezit te krijgen zijn mislukt. Of de hengel blijkt toch niet in de staat te zijn die hij zoekt, of op het laatste moment ziet de verkoper er van af en besluit de hengel zelf te houden. Vooral dat laatste frusteerde hem enorm. Toen hij het daar vorige week met John over had, streek onze Schiedamse vismaat met de hand over het hart. Yuki mocht zijn in nieuwstaat verkerende gele elfgrammer overnemen! Afgelopen zondag had John de hengel meegenomen naar ons huis. Toen Yuki dinsdag een bakkie kwam drinken overhandigde ik hem de gele beauty. Een verrassing, want hij wist niet dat ik de hengel boven had staan.

"Wat er ook gebeurt, donderdag ga ik vissen met het gele glasvezel," was zijn reactie. Nou, dat hebben we geweten vandaag! Om 9.00 uur staat Yuki al langs het water. Als ik om 13.30 uur thuis kom zit hij hier binnen verzopen als een kat op mij te wachten. Zijn laarzen doet hij niet uit, want anders krijgt hij ze niet meer aan, zegt hij.




'Heb je wat gevangen ? ', vraag ik aan m'n verkleumde maar nog steeds vrolijke vismaat. 'Een snoekje' , is zijn antwoord, maar hij heeft ook een grote snoek gelost en drie snoeken zijn Pako S lepel zien missen. Dat belooft wat voor vanmiddag!

Om 14.00 uur staan we samen met onze spinhengels langs het water. Beiden hebben we er een grijze Luxor A model spinmolen onder gehangen, opgespoeld met Maxima 17% nylon. Ook het kunstaas dat we kiezen is hetzelfde een tiengrams Pako S lepel. Als rond 14.15 uur Danny zich ook nog bij ons voegt zijn we compleet!




Danny gaat zelf niet vissen, maar wil ons wel eens zien bikkelen in de wind en regen. Dat hij daarbij zelf ook zeiknat wordt kan hem niets schelen. Voor ons is er nog een bijkomend voordeel aan Danny's gezelligheid: hij kan mooi foto's van ons maken!


Geel glasvezel, Luxor werpmolens en Maxima nylon, het beste van toen doet het in 2010 ook nog prima!


Deze snoek braakte twee blankvoorntjes op, maar greep daarvoor wel mijn Pako S lepel





Wat ben ik blij dat we gegaan zijn, dat we de harde wind vlagen tot soms stormkracht en striemende regen getrotseerd hebben. Het geluk lachte mij toe vanmiddag, ik ving vijf snoeken! Yuki had volgers en missers op de lepel, maar helaas in de middag geen snoek voor hem op het droge.

Groeten,
Peter

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Echt heel leuk mannen, ondanks wind en regen toch lekker vangen ongeacht hoe je er uit komt te zien,super. Met respect de foto's bekeken, kon er jammer genoeg niet bij zijn. Gr. Henk

Hans zei

Nou Peter volgens mij hebben wij op dezelfde dag gevist.
Dus ik weet hoe het (nat)voelt...

Respect voor jullie bikkelaars!.

Tip! stop je camera of telefoon in een plastic dichtgedraaide zak.
Al die regen is moordend voor je electronica.

Gr.Hans

Anoniem zei

Top dagje,

komend weekend de polder in vooruitzichten zijn goed om mijn nieuwe BB2 uit te proberen.
gr johan

dennis zei

hoi bikkels
vandaag met de ben pont spinhengel gevist, was gelukkig droog hier in almere
paar mooie baarsen, waarvan twee 40 plus en twee mooie snoeken
moet zeggen dat het een heerlijke hengel is, er is goed en precies mee te werpen en hij gaat echt krom tot in het handvat, kortom een toppertje

Peter Linzell zei

@ Hoi Henk, jammer dat je er niet bij was. Wat een mooie set heb je gescoord: een oude bruine glasvezel FP samen met een Luxor 1B werpmolen! Had mooi aangesloten bij onze hengels.

@ Hoi Hans, voor jou heb ik heel veel respect. Snoeken onder deze omstandigheden is bikkelen, maar karpervissen is dan echt afzien! Bedankt voor de tip, gelukkig is mijn camera waterdicht en heb ik geen last van regen.

@ Hoi Johan, ik kom dit weekend niet aan vissen toe. Hopelijk is je BB2 gisteren ingewijd op een mooie snoek!

@ Hoi Dennis, wat een mooie vangsten heb jij gedaan op de Ben Pont spinhengel. Gefeliciteerd!

Groeten,
Peter