24 okt. 2010

Succes met Luxor


Zondag 24 oktober. Vanmorgen heb ik met Danny hier om 11.00 uur thuis afgesproken. Mijn gele tiengrammer staat al maanden te wachten in het foudraal en mag er vandaag weer eens uit. Windstoten, regen en hagel zijn voorspeld voor vandaag, en dat alles kwam nog uit ook. Maar, we hebben ook flink wat zon gehad en zelfs af en toe helemaal geen wind.

Danny heeft voor de vijfgrammer gekozen, en heeft spinnertjes met 25 mm Indiana en Colorado blaadjes meegenomen. De tiengrammer met daaronder een Luxor 1A werpmolen is een uitstekende keuze gebleken tijdens het onstuimige herfstweer. Lekker simpel heb ik bijna de hele middag met een 35 mm Luxor Succes spinnertje gevist. Een eenvoudige spinner met op de enkele haak een rode pluim. Op de Luxor werpmolen een speciale ondiepe spoel bedoeld voor dunne nylon lijnen. Deze spoel heb ik vorig jaar van vismaat John van Gameren gekregen. Een groot verschil met de standaard spoel, de slipwerking is nu veel beter!




We beleven samen een vreemde, maar wel hele goede visdag. Zeven snoeken kwamen vandaag tijdelijk op het droge, samen met drie mooie baarzen. Alle snoeken en twee van de baarzen zijn gevangen op de tiengrammer!




Een snoek spande de kroon en was een heuse kneiter. De slip van de Luxor werd op de proef gesteld en liet zich goed horen.

Ook vandaag, net zoals de afgelopen weken, blijkt een grotere spinner meer aanbeten uit te lokken. Vreemd, want de afgelopen jaren vingen we tot de winter op kleine en zelfs mini spinnertjes vaak net zo goed of zelfs beter als op grotere spinners. Dat belooft wat voor de winter, met de High five spinhengel, Pako PS en 6 lepels en natuurlijk Terrible 35mms!

Groeten,
Peter

3 opmerkingen:

Ben zei

Lekker dagje Peter! Fraaie snoek ook. En wat wíl je ook als in je spinners het woord "succes" al is ingestanst ;) !

Anoniem zei

Ha Peter weer een dag met een mooi gouden randje. Helemaal top dat de sucses spinner het goed doet. Orgineel is hij met dreg,maar dan weet ik gelijk dat de enkele haak helemaal in verhouding is. Wat een mooie krokko zeg. Ik krijg gelijk zin om mijn gele uit de foudraal te halen van de week. Peter tot snel. MVG john.

Anoniem zei

Hoi Peter,

had er gisteren twee, gevist op een UL Mitchell Colonol hengen van 25 jaar oud, gekocht voor 20 euro en ongebruikt in de foudraal, eigenlijk zonde om mee te vissen maar toch gedaan met een mitchel 408 erop.
Wat ik wel jammer vind dat ik twee maal een mooie spinner kwijt was aan takkenbossen onder water, met dat dunne nylon verpeel je toch wel wat veel, volgende keer weer met mijn tica an CJW aan de gang, daar zit geen nylon op maar dat nieuwe spul, daar kan je toch iets beter mee raggen als je vast zit vanwege de hogere breeksterte.

Groeten
Otto