24 jul. 2010

Yes!!!

Vrijdag 23 juli. 'Yes!' riep ik gisteren toen ik de enveloppe met spinners uit Schiedam opende. Behalve een Sanborn spinner en twee prototypes, zaten er ook tien Beatle bug spinnertjes in. Zes original Beatle bug spinnertjes in de verbeterde uitvoering en zes mini Beatle bug spinnertjes. Die laatste zijn vorig jaar ontstaan, na heel wat over en weer gemail tussen John van Gameren en mij. Wat mij betreft zijn de original Beatle bug en de mini Beatle bug de beste ultra lichte spinnertjes die er bestaan. Beiden bedoeld voor de tweegrammer, maar de original kan ook aan de driegrammer gevist worden.

Vanmiddag en vanavond ga ik met Danny vissen. Eerst bij hem in de polder en daarna bij mij langs de stadswatertjes. Om 16.15 staan we bij Danny in de polder en daar hebben we tot 20.00 uur gevist. Afgelopen zondag wist Danny tegen de verwachting van Yuki en mij in de meeste baarsjes en baarzen te vangen. Yuki en ik visten met de Rapier en Danny met de Spinmatic vijfgrammer. Natuurlijk als ik van mijn zes Fair Play spinhengels er eentje zou moeten uitkiezen, dan zou dat de Spinmatic vijfgrammer zijn. De allround ultra lichte spinhengel. Maar, in de zomer en vroege herfst ligt de Rapier wat vangsten betreft meestal voor op de vijfgrammer.

Afgelopen zondag had ik spinnertjes met te grote haken bij me voor de kleine baarsjes, maar dat probleem is sinds gisteren opgelost. Danny vist vanavond net als zondag met de vijfgrammer en ik opnieuw met de Rapier. In het ondiepe en bijna dicht gegroeide polderwater komt de Rapier deze keer beter uit de verf. Samen met de mini Beatle bug een super combinatie onder deze omstandigheden.











We vissen tot 20.00 uur in Danny's polder. Naast veel baarsjes voor ons beiden lukt het mij ook om twee ruisvoorns voor het spinnertje te interesseren. De tweede ruisvoorn was een hele mooie. Zo gaaf dit!!!

Langs de stadswatertjes zijn de Rapier en de Spinmatic vijfgrammer meer in balans. Ook hier vangen we samen veel baars.





Danny vangt daar ook nog eens een blankvoorn op een spinnertje bedoeld voor de vijfgrammer! Na een aantal missers monteer ik het JvG 12 mm Colorado spinnertje met mini vliegje. Het blijkt een supervanger voor de mini baarsjes, maar ook de grotere baarzen gaan er voor.



Ook langs het stadswater vang ik twee ruisvoorns, maar deze zijn een stuk kleiner dan die uit de polder.



Het is al 22.15 geweest als Danny nog een vissoort toevoegt aan deze mooie avond. Een snoekje!

We vangen daarna nog een paar baarsjes, maar als het echt begint te schemeren is het over met de pret.

Wat een visdag! Met ruim 70 baarzen en baarsjes (waarvan zeker 50 op de Rapier), 4 ruisvoorns, 1 blankvoorn en 1 snoek meer dan geslaagd.

Danny bedankt!

Groeten,
Peter

4 opmerkingen:

Yuki zei

Toppie mannen echt lekker gevist zo te zien!

Gr. Yuki

Dannerd zei

Peter jij bedankt was weer super !!!

Grt Danny

Anoniem zei

Weer een mooi verslag, toppie
groet René

Vantorre P. zei

Als ik dit lees verlang ik al terug naar de kop van nedrland te komen
mooie vangsten trouwens
groet peter