25 jun. 2010

Rapieren

Wie het kleine niet eert...

Vrijdag 25 juni. Vanavond hebben Yuki en ik de stadswatertjes onveilig gemaakt met onze Rapiertjes. Wat een vis zwemt daar rond! Heel veel kleine baarsjes, die op de Rapier zorgen voor dikke pret. Yuki viste met 12,5% nylon en spinnertjes die varieerden van 15 tot 18 mm. Ik heb voornamelijk met de 12 mm JvG ruisvoornspinner gevist en dan ook nog eens in de oppervlakte. Op de kleine Tica Cetus werpmolen is een vers nylon lijntje van 10% mm gespoeld. Vanmiddag heb ik het molentje helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en geolied! Vooral de aanbeten van de baarsjes aan de oppervlakte op het mini spinnertje waren soms enorm spectaculair.





We zijn gedurende de avond gestopt met tellen, maar 80 baarsjes en baarzen hebben we samen zeker gevangen.

X-ultra licht spinnen (zo mag je het spinnen met de Rapier best noemen) heeft meestal wel een verrassing in petto. Die verrassingen kwamen er ook.


...is het grote niet weerd

Een mooie stadswatersnoek voor mijn vismaat. Door Yuki kundig en met beleid tussen de brugpijlers vandaan gedrild.



De ruisvoorns lieten zich eerst niet zien, maar aan het eind van de avond kon ik er toch nog eentje bijschrijven.

Met een biertje wordt deze avond afgesloten. Proost!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: