28 jun. 2010

Hittegolf

Zondag 27 juni. De hittegolf zorgt ervoor dat ik pas om 18.00 uur richting de polder ga vandaag. Het is dan nog steeds bloedheet. Heerlijk weer om op het stand of een terrasje te zitten, maar een stuk minder mooi weer om vis te vangen. Karper aan de oppervlakte, dat zou nog moeten lukken, maar onder de top van de Floret bungelt een spinnertje.



De polder heeft zijn kookpunt bereikt vandaag. Het groen in het water langs de oever lijkt wel te bubbelen als kokend water in een pan.



Ik vang er een paar baarsjes maar van harte gaat het niet.




De enige echte actie die ik kreeg te zien waren een aantal dames die voor mij op hol sloegen.

Na ander half uur ploeteren houdt ik het in polder voor gezien. Tot donker in de stadswatertjes vissen lijkt me een beter plan. Wat een baars vingen Yuki en ik daar afgelopen vrijdag avond. Vol goede moed en afgekoeld dankzij de airco rijd ik naar de stadswatertjes. Mezelf voorhoudend dat op de grens van licht naar donker de rovers wel tot actie over zouden gaan viste ik door. Vele worpjes zijn gemaakt, maar het spinnertje kwam meestal zonder slag of stoot terug. Wat een verschil met vrijdagavond!



Met pijn en moeite lukt het me om een stuk of 10 baarsjes te vangen vanavond. Wel een paar keer het spinnertje volgende ruisvoorns gezien, maar de voor de Floret meegenomen spinnertjes bleken net een maatje te groot voor deze rovers.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: