16 jun. 2010

De retro Floret van John van Gameren


Vers van de pers...


Woensdag 16 juni. Sinds eergisteren is vismaat John van Gameren in het bezit van een in retrostijl uitgevoerde Fair Play Floret. Gisteren heeft het hengeltje kennis gemaakt met het water. Hoe dat verliep kun je hieronder zien en lezen!


Hallo Peter,

Gisteren een uurtje naar de waterkant gegaan. Ik had twee toppertjes uit eigen stal mee genomen die hun sporen al hebben verdiend. De 18 mm Beatle bug en de 12 mm Colorado. Ik ben gaan vissen in een super klein slootje waar nooit iemand vist. Vorig jaar had ik al ontdekt dat hier veel vis zat. Ik wis niet wat het resultaat was naar de strenge winter, maar al snel melde de baars zich.



Een net zo groot als de kraag van de floret. Ik kon wel springen, de eerste vis was binnen.




Kort hierna ving ik nog twee mooie baarzen. Een klein stukje verder onder een overhangend boompje sprongen er ineens ruizers uit het water gevolgd door een streep. Op het moment dat ik mij realiseerde SNOEK maakte de Floret al een mooie buiging en kwam de slip van de Cetus in werking. Op dat moment zag ik pas hoe stijl de kant was en na zelf bijna te water zijn gegaan kon ik de eerste snoek aan mijn retro Floret scheppen.



Peter ik kon wel springen. Na op de klok gekeken te hebben zag ik dat ik mij moest gaan haasten om op tijd aan de etenstafel te kunnen schuiven. Nog een worp met de 12mm Colorado vinnige aanbeet en..... een ruizer.



Nu zat ik op de vis technische wolk. In een roes van geluk ben ik naar huis gezweefd. Mijn eerste snoek en ruizer van het nieuwe seizoen gevangen en dat nog aan een prachtige nieuwe retro Floret.

MVG John.

2 opmerkingen:

Vantorre P. zei

Zoals ik al heb ondervonden zit er vangst garantie op de spinners die john maakt.En mooi hengeltje trouwens.en peter je hebt gelijk het is een spin grafiet 5 gr die ik heb van schneider
groeten peter

Yuki zei

Hoi John,

Wat een schitterend hengeltje zeg!! En dan direct alledrie de polderrovers vangen, goed om je weer zo bezig te zien man!

Gr Yuki