5 apr. 2010

No nonses karpervissen

Tweede paasdag 5 april. Vanmorgen sta ik om 7.00 uur naast ons bed. Samen met Frank ga ik speciale stukken uit zijn pijpenkoppen collectie en de botten en fossielen die hij de afgelopen jaren verzameld heeft, naar een museum brengen.


Dat museum staat in Gorredijk (Friesland) en vanaf 10 april tot 1 november zijn Frank's bodemvondsten daar te bezichtigen. Vondsten die, op de fossielen na, allemaal hier uit de omgeving komen.



De oudste pijpenkop is gedateerd op 1590.



Daarnaast heeft hij zelfs restanten gevonden van vroege bewoners uit deze omgeving. Ook sommige botten van dieren vertonen sporen van bewerking door mensen. Echt gaaf!


De middag is al gevorderd als we weer thuis zijn. Ik wil toch nog wel even een paar uurtjes vissen. Karper lijkt me leuk. Gewoon no-nonsense, met het pennetje.



De uitrusting bestaat uit een oude Hardy 1.25 lbs glasvezel penhengel, een nog oudere Luxor werpmolen, struintasje en een landingsnet. Een halfje wit en een blikje mais maken de uitrusting compleet. Lekker een sierwatertje afstruinen opzoek naar karpertjes.





Dat werpt zijn vruchten af: in 2.5 uur komen kortstondig 7 karpertjes en 3 grote giebels een kijkje boven water nemen.

Een leuke afsluiter van een speciale dag!

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

Dale Neijzing zei

Leuk hoor Peter! Ik heb net weer de eersten binnen! Verslagje staat erop.

Was je een beetje vervreemd van het karpervissen? Toch goed dat je het weer hebt opgepikt. Wat een telefoontje al niet kan doen....
Succes verder.
Groet,
Dale

Peter Linzell zei

Hoi Dale,

Ik heb je verslag gelezen. Gefeliciteerd met je eerste karpers van 2010!

Nee, ik was niet vervreemd van het karpervissen. Al met al zal ik vorig jaar zelfs meer op karper gevist hebben dan jij dat gedaan hebt. De vangsten waren goed, maar ik miste het gevoel. Karpervissen is meer dan vangen...

Ik heb afgelopen maandag genoten. Wat een karperpennetje allemaal kan los maken, zeker als het in beweging komt! Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. ;-)

Dat 2010 voor jou een mooi en goed karper jaar mag worden!

Groeten,
Peter