11 apr. 2010

De polder in

Zondag 11 april. Na vorige week voor de eerste keer dit jaar op karper gevist te hebben, heb ik de smaak weer te pakken. Een sierwater (zoals het water waar ik vorige week viste) is leuk, er zwemt bijna altijd volop karper, al dan niet door de mens middels uitzettingen op peil gehouden. Ook de kans op diverse karpervarianten is aanwezig. Over het algemeen zijn dergelijke watertjes te bestempelen als makkelijk.

De eerste karpertjes van 2010 zijn binnen, tijd voor het echte werk in de polder en de echte wilde karpers. Niet door de mens in stand gehouden populaties, maar zichzelf al honderden jaren in stand houdende karpers. Dat is voor mij het echte karpervissen. Maar, zo nu en dan is het vissen op sierwater ook heel leuk. Niets mis mee dus!


Damn, wat was het koud en vooral winderig in de onbeschutte polder vandaag. Dat werkte dubbel in mijn nadeel, want van de karper kreeg ik geen teken van leven. Het puntje van mijn pennetje vocht tegen de golven om boven water te blijven. Toen ik al afgetuigd had en op weg naar de auto was zag ik zowaar een karper zwemmen. Dat komt een volgende keer vast goed hier!

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

Vantorre P. zei

jammer dat u niets gevangen heb,mijn eerste karpers op mijn lichte hengels heb ik al gevangen in belgie,nu nog een nederlandse karper

Anoniem zei

daar zit je dan met je bevroren oren....en dan ook nog eens niks vangen. wij troffen het beter; gevist in spaarnwoude houtrak om te kijken of niet alles doodgevroren was!viel gelukkig mee;twee karpers en een brasem van 54 gevangen en diverse verspeeld(vissen tussen de takken)ik zit hier nu met een gloeiend hoofd te tikken en sukkel dadelijk lekker in slaap voor de tv!!! groeten,patrick.