10 mrt. 2010

Maart

We zijn in maart aangeland. Een rare situatie doet zich voor; er mag nog wel met kunstaas gevist worden, maar dan op baars en snoekbaars. Tot vorig jaar verruilde ik mijn spinhengel in maart voor de karperhengel. Vorig jaar heb ik in maart voor het eerst zowel met de ultra lichte spinhengel als de karperhengel gevist.

De tiengrammer heb ik na zondag 28 februari opgeborgen, groot kunstaas bedoeld voor de snoek mag nog wel, maar is niet gepast in deze periode. Je vist dan immers gericht op snoek. Ook de Pako PS lepels en Terrible 35 mm spinners, beiden bedoeld voor de vijfgrammer, zijn opgeborgen. Blijft over: een berg kleine spinnertjes, bedoeld voor de Rapier, Floret en de vijfgrammer. Baarsspinnertjes!

Afgelopen zondag heb ik niet gevist. Voor de baars in de polder mag het best iets warmer worden. In de havens en jachthavens kun je meestal op dit moment wel volop baars vangen. Maar, met een twistertje peuteren tussen andermans bezit trekt me niet meer.

Yuki en Danny hebben afgelopen maandag gevist. Met hun vijfgrammers en 25 mm spinnertjes beleefde ze een mooie dag. Geen baars, maar wel snoek toonde interesse in hun kleine spinnertjes. Uiteraard zijn de snoeken na de foto's meteen weer terug het water ingegaan.


Hoi Peter,

Vandaag was 't weer eens echt ploeteren!




De eerste snoek vandaag was voor Danny, we hebben trouwens beide met de 5 grammers gevist. In de middag mocht ik ook een aanbeet verzilveren, en wat voor één, de snoek kwam ongeveer anderhalve meter uit de kant vanuit het riet haaks langs m'n spinner en kromde met een mooie bocht vol op m'n spinner, ik ging weer eens heeleeemaal uit m'n plaat!!!!




Het was ook nog eens een flink monster, die de 5grammer weer lekker tot 90graden krom kreeg, te gek!!! Kortom 't was weer een heerlijk daggie!! Spreek je snel weer!

Gr Yuki

Geen opmerkingen: