27 mrt. 2010

De prille lente

Zaterdag 27 maart. Vanmiddag om 13.00 zwom Marleentje af voor haar A diploma. Daar wilde ik graag bij zijn, dus vandaag wordt er een keer niet op zaterdag gewerkt. Met glans is ze geslaagd voor haar A diploma!

In de namiddag na een heleboel taart en koffie besluit ik toch nog even te gaan vissen. Het liefste zou ik erop uit zijn gegaan met de Rapier. De wind doet me besluiten om de vijfgrammer te pakken. Nog een keer ultra licht spinnen en dan hou ik het wat het spinnen betreft tot eind mei voor gezien. Volgend weekend mag er al niet meer met kunstaas (imitatie van een insect!) groter dan 2,5 cm gevist worden. Voor de Rapier heeft John van Gameren een aantal insect imitaties gemaakt die binnen de grens van de 2.5 cm vallen. In de maanden april en mei kan er voortaan met de Rapier en kunstaas gevist worden op ruisvoorn. Hopelijk wordt het snel warm, en kunnen de propeller-vliegjes ingezet worden. Daarnaast heb ik ook weer enorm veel zin om op karper te gaan vissen.

De komende weken zal er een hoop veranderen in de polders. Jong groen riet zal spoedig tussen het oude afgestorven riet omhoog schieten. De nu nog kale sloten zullen binnen no-time weer vol waterplanten staan.






Het was net zoals vorige week ook vandaag weer heerlijk om te vissen in de prille lente.



Een snoek van 65 cm was een mooie bonus en daar bleef het gedurende de middag bij.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: