29 nov. 2009

Titanium spinstangetjes

Zondag 29 november. Gisteren toen ik uit mijn werk kwam lag er een envelop op de tafel. De afzender stond vermeld op achterkant. Zijn naam: Snoekie!


De inhoud van de envelop bestaat uit vijf titanium spinstangetjes en twee mini spinnertjes voor de Rapier. Die spinnertjes zijn afgebouwd op titanium draad en zien er goed uit. Gezien het gure weerbeeld buiten moeten die spinnertjes nog even wachten. Misschien wel een paar maanden wachten zelfs, want een ruisvoorn op de spinner vangen is op dit moment een heel moeilijke opgave.



De titanium spinstangetjes kan ik uiteraard wel uitproberen. De polder is mijn bedoeling voor vandaag. Daar aangekomen zakt de moed mij in de schoenen. Een straf windje, regen en bruin gekleurd water nodigen niet uit tot ultra licht spinnen. Uitwijken dan maar naar de bebouwing, het is niet anders.

De bebouwing blijkt een goede keus te zijn. Ik vang er in vier uur tijd vier snoekjes en een heuse snoek.




De eerste twee rovertjes op een door Yuki gemaakte 35 mm Terrible spinner met daarachter een streamertje gemaakt van veren.




De andere rovers gaan voor de Zaansepolderspinner, met een harige roze streamer.



De laatste snoek was ook de grootste van vandaag. Mooi spul, spinstangetjes van titanium draad: na vijf rovers te hebben gedrild en geland was het aan het eind van de middag nog steeds recht. Yuki, bedankt!

Groeten,
Peter

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Peter,

Zoals je weet gebruik ik de titanium spinstangetjes al een paar jaar! Ik weet zeker dat je geen andere meer zult gebruiken!
groetjes,
Paul