4 nov. 2009

Superdag !


Van SddP lezer en Fair Play liefhebber Ard ontving ik het onderstaande mailtje:


Hallo Peter,

Wat een prachtige baars heb jij gevangen aan je 5 grammer. Gefeliciteerd ! Zelf heb ik de afgelopen maanden heel veel met mijn nieuwe Floret gevist en daarmee super mooie visdagen beleefd. Dagen met enorm veel baars, snoek en sinds ik met de ruisvoornspinnertjes van John van Gameren vis, ook regelmatig enkele ruisvoorns. Maar door jouw mooie baarsavontuur dacht ik even terug aan 29 september van dit jaar. In één middagje met de Floret ving ik toen zeven snoekjes en enkele baarsjes en nog aan het eind van de visdag als klap op de vuurpijl een baars van eveneens 37 cm. Man, wat heb ik toen met samengeknepen billen staan drillen. Op de molen zat namelijk 12/00 stilon met een breeksterkte van 0,8 kg. En wat een kick om zo een vis te vangen.





Nu breekt er een hele mooie tijd aan voor de 5 grammer, maar stiekem droom ik alweer van een andere hengel, namelijk een Rapier, hoe zou het zijn om zo een baars daar aan te vangen?

Peter, ik wens je veel ultra licht spinplezier toe, blijf ze vangen en we blijven je avonturen volgen op Struinen door de polder.

Groeten,
Ard
(uit Lisse)

Geen opmerkingen: