16 sep. 2009

Revanche met de Rapier


Afgelopen zondag ontving ik van Ernst van der Sluijs een mooi verslag van zijn belevenissen die avond met de Rapier. Ernst bedankt!



Beste Peter,

Met veel plezier lees ik wekelijks de visverslagen van jou en van je vismaten. Ik zou het erg leuk vinden, als ik met onderstaand verslag deel zou mogen uit maken van je door veel sportvissers gewaardeerde web-blog.

Zondag 13 september. Tijdens mijn twee laatste visdagen, waarop ik de karper en de zeelt achter de vinnen aan zat was de roofvis vooral in de ochtend- en avonduren zeer actief. Ik creƫerde blijkbaar met mijn voerplekken, die naast karper en zeelt de nodige blankvoorns verzamelden, als het ware een gedekte tafel voor de snoek.Toen afgelopen zaterdag een snoek een door mij met vlot tempo binnengedraaide method feeder voor een smakelijke hap aan zag en deze vakkundig van de lijn af hapte, was de maat vol!

Ik verscheen zondagavond gewapend met mijn rapier voorzien van een 30 mm slanke terrible terug op de plaats van het delict. De tweede worp leverde kort voordat het spinnertje weer aan de kant kwam een droge tik op de rapier op.Het zetten van de weerhaakloze haak was een reflex. De dril een heerlijk spel, waar wederom uit bleek, dat 12/ 00 mm nylon op een hengeltje met een daarop afgestemd arbeidsvermogen goede mogelijkheden biedt om naar verhouding forse vissen te vangen.







Mijn method feeder heb ik niet terug gekregen, maar de vangst van 2 snoeken en 8 baarzen op deze prachtige nazomer avond, maakte het verlies er van meer dan goed!

vriendelijke groeten,

Ernst van der Sluijs

Geen opmerkingen: