2 sep. 2009

Mini spinners

Van Stanley Nasveld ontving ik gisteravond het onderstaande mailtje:

Beste Peter,

Ik zal mezelf even voorstellen: mijn naam is Stanley Nasveld en woon in Voorhout. Een van mijn grote hobby ’s is vissen, met name op roofvis met het lichte spul van Fair Play. Dus ik volg jouw site met grote belangstelling over wat je wel of niet heb gevangen. Afgelopen zaterdag was ik bij John van Gameren om mijn bestelling op te halen, en daar kwam ook de mini spinner ter sprake. John zei; dit is de garantie vanger, hier vang je altijd vis mee. En gul als John is gaf hij mij en mijn maat beiden een spinner om het uit te proberen.

Zondag gingen we ergens in de buurt van Wilnis vissen; daar kon ik mooi mijn nieuwe Fair Play 5 grammer uittesten. Maar het was lastig vissen; veel planten en troep in het water. Wel een paar baarsjes weten te vangen, tot we bij een ondiep stukje water kwamen zonder waterplanten en veel leven in de sloot. Toch de Floret maar uit de auto en de mini spinner van John erop, wel zonder onderlijn (alleen een stukje lood op de lijn). Nou, in redelijk korte tijd hadden we samen 62 baarzen op de kant, van heel klein tot een redelijk formaat. 17 ruisvoorns en een kolblei. Ik heb john een mail gestuurd dat hij een bestelling kon verwachten.

Kortom. wat ik met dit verhaaltje wil zeggen dat die mini spinners hartstikke geinig zijn als het even niet te doen is tussen al die water planten en je toch even lekker met je lichte spinhengel wilt vissen.

Peter, ik blijf je visbelevenissen volgen.

Met vriendelijke groet,

Stanley Nasveld

Geen opmerkingen: