23 aug. 2009

Zeven ruisers en een hand vol baars


Zondag 23 augustus. Het was een relaxte zondag vandaag. Lekker uitslapen, ontbijten en een uurtje met zoon Robin op de kermis kijken. Tussendoor dan ook nog aan de telefoon gehangen met vismaten Jan-Willem en Paul. Vandaag ging het over ultra lichte lepeltjes, spinnen op ruisvoorn en natuurlijk de geblesseerde voet van Paul waardoor hij niet kan vissen. Pas in de namiddag, als de zon al flink wat uurtjes het water heeft opgewarmd en het kroos in de sloten wel lijkt te broeien, ga ik naar de polder.

Jammer, de beiden prototype ruisvoorn spinnertjes met een 12 mm Coloradoblad zitten niet meer in mijn vliegvisdoos. Deze spinnertjes ben ik na twee keer vissen kwijt geraakt. Gisteravond nog met de boot van Frank en Robin door het stadswatertje gevaren, hopende dat een van de spinnertjes nog in de boomtak zou hangen waaraan ik hem verspeelde. Helaas, maar hopelijk is een andere visser er nu heel blij mee.

John van Gameren heeft me beloofd de spinnerfabriek dit weekend overuren te laten draaien. Als het goed is zijn de ruisvoorn spinnertjes met een 12 mm Coloradoblad dinsdag in huis.


John heeft de afgelopen week de 12 mm spinner met Coloradoblad flink aan de tand gevoeld. En met succes! Niet met de Rapier, maar met een oud model Floret. Deze foto kreeg ik van hem per mail.

Niet meer als prototype, maar volwaardig door ons beiden goedgekeurd als ruisvoorn-spinner. De beste tot nu toe, en dat komt niet alleen door de goede vangsten die we ermee gedaan hebben. Dankzij het stompe blad trekt het spinnertje wat meer, en daardoor voel je hem beter tijdens het binnenvissen. Het spinnertje is volgens John daarom ook prima op de Floret te vissen.






Ik moest me vandaag dus 'behelpen' met de andere ruisvoorn-spinnertjes die ik gelukkig nog heb. Nou ja, behelpen: met zeven ruisvoorns en een hand vol baars ben ik meer dan tevreden!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: