3 aug. 2009

Baars, snoek, snoekbaars en blankvoorn

Zondag 2 augustus. Vanmorgen gingen Yuki en ik samen richting Den Helder en Paul. Doel: ultra licht spinnen met de Rapier en de Floret met kleine en piepkleine spinnertjes. Het weer is de afgelopen uren behoorlijk door elkaar geschud, en dat was aan de waterkant te merken.


De baars was zeker niet zo wild aan het jagen als in de afgelopen dagen. Maar, ze waren er wel, en geregeld kwam er eentje even boven water kijken.




Naast baars wist Paul een snoekje en een mini snoekbaarsje te interesseren voor zijn kleine spinnertje.



Door de vele regen die vannacht is gevallen en een krachtig windje was het een stuk moeilijker om aan het oppervlak plukkende en jagende ruisvoorns te vinden. Toen ik op een luwteplek op kringen stuitte greep ik mijn kans en monteerde een spinnertje met een blad van 8 mm, met daarachter een klein op de haak gebonden vliegje. Na twee missers was het raak, geen ruisvoorn, maar wel een mooie blankvoorn.



Ook heb ik het kleinste Yo-Zuri Snap Bean plugje aan de Rapier uitgeprobeerd. Een langzaam zinkend plugje dat nog geen twee gram weegt. De Snap Bean geeft dankzij het kleine gemonteerde schoepje niet veel weerstand onder water, en kan dus prima gevist worden aan de Rapier. Een leuk stukje kunstaas!

Groeten,
Peter

-------------------------Foto: Paul

Geen opmerkingen: