28 jul. 2009

Goud!


Dinsdag 28 juli. Na een week lang geen hengel te hebben aangeraakt ben ik er vanavond op gebrand om een paar uurtjes naar de polder te gaan. Het eindeloze vlakke landschap en het ondiepe stilstaande water zijn een groot verschil met de bergen en riviertjes in Duitsland waar het overigens goed vertoeven was.

In de polder aangekomen zou je bijna denken dat de baarzen mij ook gemist hebben, want het is meteen goed raak. De eerste drie worpjes leveren evenveel baarsjes op.



Behalve baars toonde de ruisvoorns ook interesse in de mini spinner. Die ruisvoorns zijn trouwens fellere vechters dan de baarzen. De kleinste beatle bug spinner bracht de eerste op de kant.



Later op de avond mocht ik nog zo'n mooie goud gekleurde rover bijschrijven. Deze ruisvoorn viel voor een iets groter spinnertje waarachter een palmertje op een langstelig haakje is gebonden.

Vanaf de bruggetjes die over het riviertje de Kyll lopen heb ik vorige week prachtige forelletjes gezien. De volgende keer als we daar heen gaan neem ik zeker mijn Rapiertje mee. Maar, de ruisvoorn met zijn gouden flanken en rode vinnen is een minstens zo mooie rover. Met recht verdient de ruisvoorn dan ook zijn bijnaam polderforel!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: