27 jul. 2009

Fair Play in Zweden


Op 16 juli ontving ik van Marius van Andel het onderstaande mailtje:


Hoi Peter,

Ik moet dit even kwijt,

Eergisteren was ik met een vismaat met een bootje op een wat groter meer voor de baarsvisserij.



Het bleek dat de baars echt los was en we vingen behoorlijk. Ik besloot toen om de rapier, - De Rappe Ratser -, op te tuigen, hetgeen in een serie baarzen tussen de 30 cm, en de grootste, van 38 cm resulteerde, met meerdere vissen van 35 - 36 - 37 cm.




Vooral die grootste trok het rapiertje helemaal krom en trok zelfs een paar keer wat metertjes door de slip. En dat met een stompe terrible van 20 mm en 12/00 stilon. Echt baarsweer dus.

Een 2 weekjes eerder was ik in Värmland waar ik baarzen van 36 cm, 37 cm, 39 cm en de grootste 40 cm ving. Deze op een FP snoekbaars cobold ultra ligt en 14/00 stilon.
Het kan niet op. Vandaag ga ik weer.

Wanneer kom je naar Zweden?

Hartelijke groeten, Marius

PS, stuur binnenkort wat fotootjes.


Vanmiddag zijn Francine, de kids en ik thuis gekomen van een weekje vakantie in Kronenburg (Duitsland). In de mailbox vond ik foto's van een paar beste baarzen en een prachtig meer! Met toestemming van Marius heb ik zijn verslag en de foto's op 'Struinen door de Polder' geplaatst.

Marius bedankt, en ik kom maar wat graag een keertje vissen bij jou in Zweden!

Groeten,
Peter

1 opmerking:

Anoniem zei

Kijk dat zijn de baarzen!
Zweden staat bij mij ook al een tijdje op de baarslijst.
Ook erg goed zeelt vissen in Zweden.
Een baars/zeeltvakantie.................................. heel misschien volgend jaar???????

groet,
Ba(ar)s