29 jul. 2009

De man in de grijze onderbroek

Woensdag 29 juli. Op zondag 19 april ging ik in mijn onderbroek te water om een karper los te maken die aan Paul's hengel zat en zich had vast gezwommen. Die poging slaagde toen, maar helaas werd de karper uiteindelijk toch niet gevangen.

Vandaag was ik bij Paul in de polder. Een flinke snoek dook op mijn spinnertje, dat was bedoeld voor de baarsjes en de ruisvoorns. In de wirwar van planten zwom de snoek zich tijdens de dril vast. Met 10% nylon op de spoel van mijn werpmolentje kon ik nog maar weinig uitrichten. Paul bedacht zich geen moment en ging te water om de snoek met behulp van het landingsnet uit de planten te duwen. Dat lukte, en daarna kon ik de dril in mijn voordeel beslissen.





Een uitgebreid verslag over deze visdag volgt.

Paul bedankt!

Geen opmerkingen: