6 jun. 2009

Ultra licht en kleine baars een spektakel


Zaterdag 6 juni. Na afgelopen dinsdag weer een heleboel baarsjes te hebben gefopt met de mini spinner, ga ik vanavond voor een paar uurtjes op pad. Morgen wordt een natte dag voorspeld, en bovendien ben ik van plan de wanden en het plafond van de nieuwe slaapkamer van Frank te voorzien van structuurverf. Een paar uurtjes ultra licht spinnen en morgen kan ik er helemaal tegenaan!


De Rapier van John samen met zijn eerste snoekje van het nieuwe roofvisseizoen

Vismaat Paul en spinnerbouwer John van Gameren hebben in juni hun eerste snoekjes al binnen op de Rapier en een mini spinnertje. Blijft een geweldige ervaring, een snoek(je) drillen op zo'n licht hengeltje. Vanavond laat bij mij de bij snoek zich niet zien. Ok, je mag nu nog niet gericht vissen op snoek. Maar als een getande rover zich per ongeluk vergist in mijn mini spinner bedoeld voor de baars en de ruisvoorn, dan kan ik daar natuurlijk niet mee zitten.



Het kleine spinnertje wordt tijdens het binnen draaien vele, vele malen een halt toegeroepen. Maar ook volop felle tikken, en volgers tot bijna onder het topoog van de Rapier. Baars! Ook vanavond is het de baars die de dienst uit maakt, en heb ik me weer prima vermaakt.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: