12 jun. 2009

De beatle bug is niet te versmaden


Vrijdag 12 juni. Vanmiddag heb ik de twee uurtjes dat onze kinderen op school zaten langs het water besteed. Niet de polder, maar in een stukje stadswater hier in de buurt kon even op mijn aandacht rekenen. Het stadswater hier is iets dieper dan de omringende polders waarmee het in verbinding staat. Leuk om hier eens met de Rapier en de kleinste beatle bug spinner te gaan vissen. Het is me goed bevallen; zo goed dat ik daar vaker een verloren uurtje hoop te kunnen besteden.

Zo als te verwachten was het de baars die ook hier de boventoon voerde. Maar, de baarzen die ik vanmiddag ving waren gemiddeld een maatje groter dan de baarzen die ik de afgelopen weken in de polder ving.




Nog steeds geen bullebakken, maar de Rapier maakte nu wel af en toe een fraaie buiging richting het water.

Een keer moest de slip van de kleine Tica Cetus eraan te pas komen. Geen baars, maar een snoekje van een centimeter of veertig was de dader. De kleine rover zorgde voor flink wat opspattend water, waarna hij het spinnertje loste. Dat was leuk!



Wat ook leuk was, is dat een kleine blankvoorn ook wel brood zag in de beatle bug. Even dacht ik aan een ruisertje, maar het is toch echt een blankvoorn die het spinnertje met zijn witte pluim op de haak niet te versmaden vond.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: