28 mei 2009

Nog twee nachtjes slapen

Donderdag 28 mei. Nog twee nachtjes slapen, en dan mag er weer gericht op baars en ruisvoorn gevist worden met kunstaas. Vissen met de Rapier, de Floret en mini spinnertjes: ik kijk er naar uit. Dit jaar leek de gesloten tijd langer te duren dan de afgelopen jaren. Door een inpandige verhuizing bij ons in huis (een nieuwe extra slaapkamer op zolder) had ik niet zoveel tijd om achter de karper aan te gaan als in de afgelopen jaren in deze periode. Mijn karperspullen zijn na het vissen met Frank maandagavond ingepakt, de nieuwe slaapkamer was namelijk voorheen mijn viskamer. Een nieuwe ruimte voor mijn visspulletjes komt er ook, maar dat komt later. Eerst de puntjes op de i zetten, want op de eerste verdieping krijgt Frank een geheel nieuwe slaapkamer. Zijn oude slaapkamer wordt mijn viskamertje. Frank wordt groot, het gaat allemaal veel te snel.


Met de Rapier en een Pelican 50 volgespoeld met 12% nylon heb ik me s'avonds prima vermaakt

Tussen het klussen en het karpervissen door heb ik de afgelopen weken ' s avonds soms een uurtje de Rapier gepakt. Geen minispinnertje, maar een tussen duim en wijsvinger samengeknepen witte broodvlok werd dan onder een dobbertje aangeboden als verleider voor de ruisvoorns.


Rapierplezier met witbrood in plaats van minispinnertjes

Zo vissend heb ik ook een aantal goed bezette ruisvoorn-plekjes ondekt in de polders. De komende weken ga ik ook achter deze prachtige vis met zijn nagellakrode vinnen aan, maar dan met de minispinner! De polderbaars zal zeker niet vergeten worden, ook deze visjes staan garant voor een heleboel polderplezier. Dikke pret de komende weken, hier en daar een uurtje vistijd 'stelen' tussen het klussen door.

Gisteren kwam er over de post een enveloppe gevuld met snoepgoed voor de Rapier. John van Gameren heeft goed werk geleverd. Het is hem gelukt om de beatle bug spinner te verkleinen door een blad van 0.8 cm te monteren. Het kan bijna niet anders, of dat gaat een topper worden voor de ruisvoorn. Mijn spinnerdoos is ondertussen veranderd in een snoeptrommel. Nog even, en dan mogen de snoepjes richting de waterkant. Een mooie periode breekt aan, ik heb er zin in!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: