31 mei 2009

Een doodgewone poldersloot


Zondag 31 mei. De smaak van het Rapieren heb ik weer helemaal te pakken. Wat een leuke avond heb ik gisteren gehad. Vanavond ga ik weer op pad met de Rapier, maar dan naar een ander water. Een echte polder, waar een doodgewone sloot doorheen loopt. De boer ken ik, dus ik mag hier zonder te vragen het weiland in. Een poldersloot in een prachtige omgeving en vanavond helemaal voor mij.




Gemiddeld staat er maar een centimeter of 40 water, maar dat is voor de mini spinner meer dan genoeg. Gisteren viste ik zonder spinstang, maar nu heb ik er voor de zekerheid wel eentje voor de spinner gemonteerd. Uiteraard een ultralicht spinstangetje! De kans op een snoekje is hier aanwezig, en tegen de vlijmscherpe tandjes van een mini snoekje is 10% nylon niet bestand.







Nog nooit heb ik hier X ultra licht gespind, maar na vanavond kom ik hier zeker terug met de Rapier. Wat een feest is dit! De sloot barst uit elkaar van de baars. Nou ja, eh mini baars. En de liefhebber van het X ultra lichte spinnen weet dan dat je een avond krijgt met vele vele tikken op de spinner.




Op sommige stukken was het baars(je) op baars(je) vangen. Inwerpen, de spinner opstarten en tik, hangen! Geen gierende slip van de werpmolen of een grafietspriet krommend tot in de kurken, maar wel een heleboel lol.

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: