23 mrt. 2009

Weersverandering op komst

De groene wereld gezien vanaf de Rapier

Zondag 22 maart. Het ruisvoorn-spinnen van afgelopen vrijdag smaakt naar meer. Op de Floret en de vijfgrammer heb ik de afgelopen jaren al vaker ruisvoorns gevangen, maar nog nooit zo vroeg in het jaar. Normaal gesproken zijn het bijna altijd welkome bijvangsten geweest tijdens het ultra lichte spinnen, maar vrijdag heb ik voor het eerst gericht achter de ruisvoorns aangezeten.


Een oudere foto, maar dit jaar ga ik met de Rapier en mini-spinnertjes gericht achter deze prachtige rovers aan

Helaas voor mij is er een weersverandering voor de komende week op komst. Vandaag is dat al merkbaar, een behoorlijk krachtige wind heeft vrij spel in de open polder. En, dat is nog niets met wat er voor de komende dagen voorspelt is, dus ik besluit toch een kans te wagen. Met de vijfgrammer zou het prima vissen zijn geweest vandaag, vissen onder deze omstandigheden met de tweegrams Rapier is een heel ander verhaal. Werpen gaat nog wel, maar controle houden over de kleine spinnertjes tijdens het binnenvissen is bijna onmogelijk. En dan nog, van de ruisvoorns is geen teken te vinden.



Met de auto ben ik verschillende polders afgereden opzoek naar luwte plekken, zoals je die rond boerderijen vaak vind. Waar mogelijk is de miniatuurspinner te water gelaten, en waar niet mogelijk heb ik het toch geprobeerd. Op een luwte plek was er een baars die het spinnertje inspecteerde, maar uiteindelijk het toch liet afweten. Wat ik ook probeerde, de stekeldrager liet zich niet meer zien.



Ondanks dat de wind vrij spel had, was het dankzij het zonnetje heerlijk om buiten te zijn. Geen foto's van vissen heb ik kunnen maken vandaag, maar wel een mooi plaatje van de nog prille lente. :-)

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: