25 feb. 2009

Fair Play Rapier

Woensdag 25 februari. Ik was vanmorgen nog maar net de polder uit, op weg om onze kinderen uit school te halen, toen John Schreiner mij belde om te vertellen dat mijn hengeltje klaar was. Ik had al laten vallen op 'Struinen door de Polder' dat er nog een speciaal spinhengeltje in de pijplijn zat. Nou, dit is hem geworden!


De tweegrams Rapier van grafiet is 192 cm lang en weegt 100 gram

De Fair Play Rapier, een spinhengel bedoeld voor het vissen met de kleinst mogelijke spinnertjes en nylon gelijk aan spinrag.

De tweegrammer stond al een tijd boven aan mijn verlanglijstje, en toen John mij twee maanden geleden een nieuw type ultra licht geleideoog liet zien was ik verkocht. Geen nickel titanium draadogen (zoals die op mijn Floret gemonteerd zijn), maar dunne licht gewicht geleideogen die sterk aan de ultra lichte hardchrome geleideogen van weleer doen denken.


Over de afbouw van de Rapier




Gekozen heb ik de nieuwe geleideogen, deze zijn groen gewikkeld op de grafiet grijze blank.




Een geblauwde bus net zoals op de Spinmatic cobold vijfgrammer.




Voor de taille heb ik groen gekozen, de kurkengreep is aan de bovenkant afgerond en een klein sierlijk afdekplaatje maakt het geheel af.

Groeten,
Peter

Ps. In de middag heb ik even een halfuurtje met de Rapier gevist. Het verslag daarvan samen met het verslag van de ochtend volgt nog.

2 opmerkingen:

Arjan zei

Hoi Peter,

Datis een erg mooi hengeltje. De nieuwe oogjes heb ik al elders op plaatjes gezien en ik hoop ze binnenkort eens in het echt te gaan bekijken bij John. Ik wacht met spanning je verslag af :)

Arjan

Robert zei

Beste Peter

Wat een schoonheid dit Rapiertje.
John Schreiner heeft weer een hoogstandje van hengelbouw laten zien. Die nieuwe ogen zijn mijns inziens een ware revolutie voor de bouw van UL-spinhengels. Ik heb zelf net een spinmatic 5 grammer laten uitvoeren met deze oogjes.
Zelf vis ik ook al enkele jaren met een Rapier en heb nog geen moment spijt van de aanschaf. Gebruik hem vooral voor het UL-spinnen op Forel.

Veel plezier met je aankoop.

Robert