21 dec. 2008

Het is winter volgens de kalender

Zondag 21 december. Vandaag is de winter begonnen, tenminste dat beweert de kalender. Voor de eerste officiële winterdag heb ik vrienden en vismaten Paul en Jan-Willem overgehaald om samen op karper te gaan vissen. De laatste keer dat Paul en ik op karper hebben gevist was 31 augustus. Helaas kon Jan-Willem daar toen niet bij zijn. Paul was makkelijk over te halen, immers zijn onlangs aangeschafte 1.25 Lbs Fair Play Winston karperhengel heeft het water nog niet gezien.

Jan-Willem was iets moeilijker te overtuigen, gisteravond nog belde hij om te vragen of we het wel zeker wisten. We, want Paul was ondertussen ook in de stemming gekomen...


Die muts daar tussen het riet is niet van een kabouter, dat is Paul


Jan-Willem hier nog wachtend op wat komen gaat


Niet struinen maar 'relaxed' zitten op de Pakaseat


De omgeving waarin we vandaag verkeren is prachtig. Afgelopen zomer heb ik hier regelmatig gewandeld met Francine en de kinderen, in de wetenschap dat ik hier van de winter maar dan met een karperhengel in mijn hand terug zou keren.

Verschillende vogels zien we gedurende de middag voorbij vliegen en ronddobberen: vlaamse gaaien, ganzen en eenden, ondeugende meerkoeten, en een piepklein winterkoninkje. Een tijd lang geeft een vleermuisje voor onze neuzen een spectaculaire luchtshow weg.

Paul en ik zagen ook nog een goudvink.



Die goudvink was Jan-Willem, met vier karpers op de eerste officiele dag van de winter. Waarvan de twee mooiste karpers hier onder pronken.

Samen vissen, is samen genieten




Groeten,
Peter

1 opmerking:

Anoniem zei

mooi zeg wat een mooie dag hebben jullie gehad
groet de buurman