8 okt. 2008

Twee uurtjes met de vijfgrammer

Woensdag 8 oktober. Wat een regen is er afgelopen zondag gevallen. Een visdag waar ik de hele week naar uitgekeken had viel helemaal in het water. Niets vangen vind ik niet erg, dat hoort ook bij vissen, maar dit was gewoon niet leuk meer. De auto was omdat we de hengels achterin hadden opgetuigd kleddernat van binnen, en ook de visspullen zelf hebben er van langs gekregen. Een visdag met een kater, die nog een paar dagen duurde.

Gelukkig is het weer omgeslagen, de auto is weer droog (onder het reserve wiel achterin lag zelfs water!) en ook het gebruikte vismateriaal is weer tip top in orde gebracht.

Dat ik vandaag in de middag twee uurtjes vistijd tot mijn beschikking heb is helemaal mooi. In de polder aangekomen schrik ik eerst toch wel een beetje. Er wordt nog steeds flink gemalen, en het water is donker gekleurd.

Een flauw zonnetje zorgt voor een glimlach, het is in ieder geval droog! Eenmaal met de vijfgrammer in mijn hand langs de poldervaart blijkt dat de baars de draad weer opgepakt heeft. Er wordt flink gejaagd in het langzaam stromende water. Kleine visjes die door de stroming worden meegevoerd worden opgewacht door de gulzige baarsjes.



Groot zijn ze niet, maar dat maakt me niet uit. Het spinnertje krijgt er flink van langs, de baars is los!




Donker gekleurde baarsjes zorgen voor een hoop spektakel.




Een klein snoekje is de kroon op twee uurtjes spinnen. Precies wat ik nodig had!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: