24 aug. 2008

Fair Play

Zondag 24 augustus. Gisteravond belde Paul mij op met de vraag: 'heb je zin om morgenochtend mijn kant op te komen om op karper te vissen?'
Helaas, dat lukt niet, want vanmorgen ga ik samen met onze zoons naar het zwembad. Dat heb ik ze beloofd, en belofte maakt schuld.

De ochtend valt dus af, maar zin om met Paul te vissen heb ik wel. Maar niet op karper! Buiten proef je werkelijk de aankomende herfst. Het voelt gewoon anders aan dan twee weken geleden, de lucht ruikt anders, en ook de ochtenden worden grauwer. Er zullen hopelijk nog mooie nazomer dagen volgen, maar voor nu vind ik het niet erg.


Ultra Licht Spinnen


Als ik Paul zeg in de middag graag zijn kant op te komen, maar dan wel met de spinhengel, stemt hij direkt toe. En zo zit ik dus vanmiddag om 14.00 uur in Den Helder aan de koffie. Even bijpraten en dan op naar de polder.













Twee mannen met een passie voor het ultra lichte spinnen samen op stap door de groene wereld. Beiden met een echte spinhengel in onze hand. Kleine spinnertjes met een haak waar een vliegje op is gebonden, mogen flonkerend hun verleidelijke kunsten uithalen langs uitdagende plekjes.

Ook voor de rovers en rovertjes in de polders onder de rook van Den Helder een niet te versmaden combinatie!

Groeten,
Peter

1 opmerking:

Frits zei

Bekende plekjes Peter :)
In dat stukje stroming waar Paul staat heb ik al menig snoekje en baarsjes gevangen.
Leuke foto's weer, zoals gewoonlijk.

Gr Frits