18 aug. 2008

Een polder ergens in West Friesland

Zondag 17 augustus. Op het forum van Lichtervissen stelde Dale de volgende vraag: 'Zondag ga ik lekker de karpers plagen in "mijn" polder. Mocht er iemand zin hebben om het bij mij te proberen....'




Nou, daar heb ik wel zin in - en ik niet alleen! Om 5.00 uur vanmorgen schud ik in het donker de handen van Dale, Harvey, Paul en Ap. Struinen met vijf man door een polder ergens in West Friesland op zoek naar karper. Karpers met een hoog wildbloed gehalte. Meestal klein van stuk, maar beresterk.



En dat ze hier sterk zijn, heb ik vanmorgen zelf ondervonden.



Deze polder bestaat niet alleen uit water, weilanden en gras. Er groeien ook verschillende gewassen. Op sommige stukken is de polder aan de natuur gelaten en distels voeren daar de boventoon.



Uitdagende T-splitsingen zijn ook aanwezig.



Verser kan niet!




In de buurt van duikers zwemt bijna altijd karper. Ook vanmorgen blijkt dat weer te kloppen.



Anderhalf pond glasvezel onder spanning, altijd mooi om te zien.



De karper zelf mag er ook wezen. Behalve deze fraaie vis ving Ap ook nog een wilde krachtpatser van 70 cm bij de duiker. Er zwemmen hier dus ook karpers van formaat, maar dat had Dale ons natuurlijk al verteld.




Onze gastheer, hier op een van zijn favoriete stekken, zou even later ook een karper bijschrijven.



De giebel is altijd een leuke bijvangst tijdens het karpervissen, dit exemplaar van 38 cm zeker.



En dan was er ook nog een grote grote verrassing in de vorm van een prachtige spiegelkarper voor Harvey.

Een geslaagd ochtendje vissen voor ons allen, in een polder die een aantal schatten prijs gaf in de vorm van prachtige en gezonde vissen. Dale bedankt voor de West Friese gastvrijheid!

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Peter,beknopt en doeltreffend geschreven!Leuk man...
Ik kijk al weer uit naar een volgende "meeting" waar ik die schreiner eens even kan laten werken,haha.
Groet,Dale

Anoniem zei

Hoi Peter ,heb een erge leuke ochtend gehad ook ik kijk weer uit naar de volgende keer
Gegroet Harvey