25 jul. 2008

Vakantie Villapark Weddermeer

Vrijdag 18 juli was het eindelijk zover; Vakantie! Altijd fijn, een weekje ertussen uit samen met Francine en de kids. Het grote verschil met de voorgaande jaren is dat deze keer de hengels meegaan. In eerste instantie alleen de hengels van de jongens, maar op het laatste moment heb ik toch een driedelige penhengel aan de visuitrusting toegevoegd.

Op naar Villapark Weddermeer in Groningen, waar je letterlijk kunt vissen vanuit de woonkamer. Het gros van de vakantievierende vissers deed dat dan ook. Tot zeven hengels aan toe telde ik, in twee tuintjes achter de villa's. Van de bij de hengels horende visser(s) geen spoor, die zaten lekker binnen te wachten op een teken van leven aangekondigd door de elektronica. En eerlijk is eerlijk, het was de eerste dagen van de vakantie nat en voor de tijd van het jaar ook nog koud.

Dat de karpers door schade en schande wijs waren geworden bleek, want de elektronica bleef voornamelijk stil langs het water dat langs de achtertuintjes van de villa's kronkelde. Een karper vangen aan de pen blijkt ook geen gemakkelijke opgave. Onze zoon Frank ving gelukkig wel een leuk aantal brasems en vermaakte zich zo prima.

Zonder de kinderen heb ik deze vakantie driemaal gericht gevist op karper. De eerste avond was het binnen een uurtje struinen meteen raak en ving ik een mooi schubkarpertje. De tweede keer was om 6.30, samen met Eric, een visser die ik vorig jaar ontmoet heb op de karperbeurs in Zwolle en op het Villapark tegen het lijf liep. Het leverde ons een aantal brasems op, een geloste karper voor Eric en een klein karpertje voor mij.

Gisteravond, de laatste avond, kon ik het niet laten om wat droge kattenbrokken te strooien op het water in de buurt van een bruggetje op het villapark. Zonder hengel! Na ruim twintig minuten wachten verschenen er twee grote karpers onder de brokken. Toen de eerste brokken verdwenen waren, was ik dat ook. Maar dan naar de villa om de hengel op te halen, en een paar sneden wit brood.


Robin, Frank, Peter, Spiegelkarper 77 cm en Marleentje

Dat bleek een goede beslissing. Het duurde een paar minuten en toen verdween mijn korst in een gulzige muil. Geen klein schubkarpertje deze keer, maar een beste spiegel. Tijdens de dril bel ik met m'n mobiel Francine en daarna Eric. Leuk, want Eric 'schept' de karper voor mij, en zo kan ik niet veel later op de foto met de karper en onze kids.

Groeten,
Peter

4 opmerkingen:

Arjan zei

Hoi Peter,

Leuk hoor, karpers vangen vanuit je (tijdelijke) achtertuin. Ik hoop dat het ook buiten het vissen een geslaagde vakantie was.

Arjan

Peter Linzell zei

Hoi Arjan,

Zelf heb ik niet gevist vanuit onze tijdelijke achtertuin. De buren rondom het water achter ons huis hadden zoveel lijnen uitstaan dat ik het niet leuk vond om daar te vissen.
Gevist heb ik bij bruggetjes op het park.

We hebben een heerlijke vakantie gehad.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Dan heb je vlak bij mij in de buurt gevist Peter. Zelf nog nooit in dit park gevist. Ik had ook nog wel wat andere mogelijkheden voor je gehad. Maar goed.....dat is achterna bekeken.

vrgr Klaasjan

Peter Linzell zei

Hoi Klaasjan,

Je woont in een prachtige omgeving! Er valt een hoop moois te zien. We hebben veel rond gereden en gewandeld, zijn naar Bourtange geweest en Wonder Wereld in Ter Apel. Ook Ostfriesland hebben we drie keer bezocht en daar verschillende plaatjes bekeken.

Groeten,
Peter