29 jun. 2008

Levend aas!


Zondag 29 juni. Vanmorgen heb ik om 5.00 uur met Paul hier thuis afgesproken. Waar we op gaan vissen laat zich makkelijk raden: zeelt! Bij de zeeltsloot aangekomen wacht ons een verrassing. De oevers zijn gemaaid, maar ook de lelies zijn voor een groot deel op de kant getrokken. Wat ontzettend jammer! Nou ja, over een week of twee is alles hier weer bij het oude.

We besluiten toch onze pijlen op de karper te richten. Er is wel een probleempje, en dat zijn onze lichte hengels. Vooral de hengel van Paul, een oude maar nog steeds prachtige gele Fair Play brasemhengel is voor de polder en de daar rondzwemmende karpers veel te licht. Maar ook mijn 1 ponds Hardy R.W. Avon is op het randje.

Gelukkig heb ik nog een cultuurwatertje achter de hand. Vissen in een parkachtige omgeving aan een water met een zeer goede karperbezetting, dat zou een eitje moeten zijn. Met de gedachte van regelmatig diep doorbuigend glasvezel gaan we richting het cultuurwater.








We hebben samen best leuk gevangen, maar het ging niet vanzelf. Mais, vergeet het maar. De worm bracht een aantal bleien, twee brasems, een giebeltje en karpertje op de kant. Een cocktail van een maisje en een worm blijkt ook hier de sleutel tot succes.

Groeten,
Peter

1 opmerking:

Britt zei

Hee Peter,
Nou ik zal je maar geruststellen: ik ga niet naar Engeland, hoor. Ben nu wel druk op zoek naar een kamer in A'dam, dus keep your fingers crossed!
Prachtige foto's weer, hoor, vooral dat hoedje doet het 'em! ;)
xx