28 jun. 2008

Klein maar fijn

Vrijdag 27 juni. De laatste keer dat ik op karper gevist heb is 1 juni geweest. Die donker bruin gekleurde gladjanussen met hun rode kraaloogjes zijn daar verantwoordelijk voor. Ook nog wat pret met de Fair Play Floret tussendoor, en ondertussen is juni alweer bijna voorbij. Met slechts 2 karpers tot nu toe dreigt juni 2008 onterecht als een voor mij mindere karpermaand de boeken in te gaan.

Behalve het karpervissen mis ik ook de stilte en de ruimte van een echte weidse polder. Voor de Floret waait het sowieso te hard in de open polder vanavond. Maakt me niet uit, ik heb karperplannen. Even lekker een paar uurtjes tot het donker struinen met een lichte penhengel. Lekker simpel vissen zonder gedoe, want dat heb ik vandaag genoeg aan mijn hoofd gehad.

De karpers zitten in deze periode vaak volop op natuurlijk aas, zeker in de polder! Een maiskorrel en een worm worden samen op een klein haakje gepresenteerd voor het riet. Met deze cocktail lukt het vaak de karpers als nog over de streep te trekken.



Nee, het is me niet gelukt vanavond om juni recht te trekken. Hoeft ook helemaal niet, maar ik ben ook niet voor niets van huis geweest. Heerlijk gevist, en daar gaat het om!

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: