16 mrt. 2008

Maart roert zijn staart

Zondag 16 maart. Alweer de derde zondag van maart, en ook deze keer werkt het weer niet mee. Jammer, want de afgelopen week zat het voorjaar toch echt in de lucht. Niet zeuren maar vissen is mijn motto, en gelukkig denkt Ap er net zo over. Gisteravond hebben we afgesproken om elkaar vandaag om 13.00 uur in het Westland te ontmoeten.

Net als vorige week een dag met veel regen, maar ook nu weer in goed gezelschap.

Het duurde erg lang voor er beweging in onze pennetjes kwam.


Oud en nieuw in één beeld samengevat, het voorjaar komt er echt aan!


Tevergeefs zochten we naar activiteit. Slechts een keer stuite ik op een azende karper. Wat ik ook probeerde het lukte me niet om hem te verleiden om mijn aasje te nemen.


Op een aangelegd voerplekje wachtend op wat gaan komen, gebeurt het dan toch. Zo krijgt deze grauwe en grijze dag toch een gouden randje.


Ook Ap blijft niet met lege handen en weet zijn karper vandaag te vangen.


We kregen het vandaag niet kado, maar achteraf gezien mogen we best tevreden zijn. Maart roert zijn staart, maar geeft tot nu toe iedere zondag iets prijs.

Groeten,
Peter

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik wil die Maartse staart er nu wel afhakken Peter. Maar het was toch een prima visdag. En een pracht van een karper ving je.

Ap