30 mrt. 2008

Maart, eind goed al goed!


Zondag 30 maart. De maand maart roerde dit jaar echt zijn staart. Ik had veel van deze maand verwacht op visgebied. Maart is altijd de maand om lekker op karper te experimenteren aan cultuurwater. Vorig jaar is er dan ook een hoop uitgeprobeerd, en daarna later succesvol in de polder toegepast. Hoe anders was het dit jaar. Vorig weekend (pasen) heb ik niets eens gevist!

Vanmiddag heb ik samen met Jan-Willem maart 2008 in de polder afgesloten. Dat we op karperactiviteit stuitten maakte ons al blij. Het zit eraan te komen, dachten we beiden. Een karper vangen zou héél mooi zijn. Vorig jaar maart was het Jan-Willem die hier de eerste karpers ving. Ik moest toen nog twee weken wachten op mijn eerste karper in de polder.

Dit jaar mag ik de spits afbijten, en hoe. De eerste karper van het nieuwe seizoen in de polder is altijd een speciale gebeurtenis. Als deze dan ook nog eens precies 70 cm meet is alle ellende die maart heeft uitgestort vergeten.

Maart, eind goed al goed!

Groeten,
Een blije Peter

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als het eerste schaap over de dam is.....

Ap

Anoniem zei

Hallo Peter,
wat een buffel zeg!
Die gaat al een tijdje mee....
Groet,Dale