9 dec. 2007

Meteen voel ik dat dit een grote snoek moet zijn

Snoek 84 cm

Zondag 9 december 2007. Bijna onder mijn voeten, op een plek waar Frits zojuist nog zijn streamer liet zwemmen, is het raak. Goed raak! Meteen voel ik dat dit een grote snoek moet zijn. Ap, die bijna naast me staat, roept 'dat is een karper!'. Opborrelende bellen doen ook aan karper denken. 'Nee, het is geen karper, maar een snoek', zeg ik. Deze snoek lag letterlijk op de bodem in de uitgesleten en diepere kant. Zij neemt een flink schot over het midden richting de huizen aan de overkant. Daar staat bijna geen water. Tot drie maal aan toe komt de snoek helemaal het water uit. Door de ondiepte wordt zij genoodzaakt het luchtruim te kiezen. Dit is achteraf gezien de meest spectaculaire snoekdril die ik tot nu toe heb mogen meemaken. Zo'n snoek en dan gevangen aan een vijfgrammertje en 16% nylon...

Groeten,
Peter

4 opmerkingen:

Ap zei

Ha, ha, een dagje lichtervissen vol visbelevenissen. Goed gevonden Peter! Ik zie uit naar het verslag. Lichtervissen was het zeker, zo'n joekel op een vijfje van glas, heerlijk toch!

Ap

Peter Linzell zei

Hoi Ap,

Een passende titel! Zoals je ziet: het verslag staat er op. Zo'n snoek aan zo'n hengeltje, dat is Lichtervissen pur sang.

Groeten,
Peter

Frederik zei

Peter,

Wat een prachtsnoek aan de 5-grammer ! Ik krijg acuut de viskriebels als ik dit weer lees...

Frederik

Anoniem zei

Peter het was weer ouderwets genieten, andere woorden heb ik er niet voor.
Gr Frits