30 dec. 2007

De laatste keer in 2007 de polder in

Zondag 30 december. Net zoals vorig jaar (toen wel op 31 december) wil ik het jaar graag afsluiten in de polder. Jan-Willem gaat mee, en ook voor hem is er vandaag de mogelijkheid om nog te vissen dit jaar. Samen een mooi visjaar afsluiten in de groene wereld. Een jaar waarin prachtige karpers zijn gevangen, en waarin mooie avonturen beleefd zijn met de ultra-lichte spinhengel.

Met toch wel een beetje een vreemd gevoel in mijn buik rijd ik vanmorgen richting Weesp naar Jan-Willem. Vandaag is het de laatste keer dat ik ga vissen in 2007. Na de koffie gaan we naar een polder waar het de vorige keer niet wilde lukken. Een polder ergens in Utrecht! Een mooie afsluiter als het ons lukt daar vandaag wel snoek te vangen.

We zijn nog maar net begonnen, of de diep door buigende vijfgrammer van Jan-Willem doet een beste snoek vermoeden. Geen snoek, maar een vals gehaakte zeelt is de dader.



Een paar sloten verderop is er het wel een snoek die zijn vijfgrammer rond zwemt.



Een half uurtje later mag ook ik op de foto met een snoek. Beiden een snoek op onze laatste visdag van het jaar!

Een polder met lange rechte en ondiepe sloten. Ideaal om met de ultra-lichte spinhengel bevist te worden.


De laatste sloot die we uitvissen levert een derde snoek op. Mijn laatste snoek van 2007, een mooie afsluiter.

Nog even een foto op het gras en dan weer zwemmen. Gevangen aan de grote verrassing van 2007: een Pako PS lepeltje.

Na deze snoek besluiten we te stoppen met vissen. Met patat en frikandellen sluiten we het jaar zittend in de polder op een bankje af. Tot volgend jaar!

Groeten,
Peter

13 opmerkingen:

Tuf zei

Ze moesten het verbieden dat je zoveel tijd hebt om te vissen. :-)

Leuke blog Peter. Ik lees af en toe een stukje mee.

Neef.

Anoniem zei

Hoi Peter,

Lekkere afsluiting.
zelf heb ik vanmiddag het jaar afgesloten en dat was niet verkeerd, verslag volgt.
Prettige jaarwisseling en we spreken elkaar gauw.
Gr frits

Peter Linzell zei

Hoi Casper (Neef),

Veel of weinig tijd om te vissen, je komt toch altijd tijd te kort!

Dank je wel, en leuk dat je meeleest.

Groeten,
Peter

Peter Linzell zei

Hoi Frits,

Ik heb je verslag van vanmiddag net op Visbelevenissen gelezen. Een mooie afsluiting! En die oliebollen zien er goed uit. ;)

Prettige jaarwisseling en tot gauw.

Groeten,
Peter

Terrible zei

Leuk om je verslag te lezen van de laatste dag in de de polder in 2007. Ik wens je een prachtig 2008 toe.
Ronald (Terrible)

Peter Linzell zei

Hoi Ronald,

Dank je wel. Jij ook een prachtig 2008 toegewenst.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

hoi Peter,

weer terug naar FP, vissen blijft een beleving waar materiaal bijhoort waar je je goed mee voelt.
Ik wens jullie ( en alle lezers )een gezond, voorspoedig en vooral visrijk jaar
groeten René

Anoniem zei

Hoi Peter,

Ik heb afgelopen jaar erg van je verhalen genoten en hoop dit komend jaar te blijven doen !
Een visrijk en gezond 2008 toegewenst !

Groeten,
Frederik

Anoniem zei

Hoi Peter elke week bekijk ik jou site en frits zijn site met genoegen.
Zelf blijf ik nu ook regelmatig door vissen en begint de snoeken te vangen zo als het hoort.
Peter en natuurlijk Frits ga zo door wij blijven wel van de verhalen genieten.
Een goed 2008 jullie toegewenst en wie weet eindelijk in 2008 de boerenkarper.
Groet Hennie-Amersfoort

john zei

Bedoel je het klassieke glasvezel of het moderne cobolt glas zoals dat bij Schreiner te krijgen is ?
Zelf vis ik ook nog regelmatig met een holglas spinhengel van Pezon et Michel.

Peter Linzell zei

Hoi John,

Ik spin nu met hengels van cobold glas en geel glas van Schreiner. Voor de karper Hardy (Fibatube) en van Traditional S-Glass.

Klinkt goed een Pezon et Michel spinhengel. Waarschijnlijk afgebouwd op een Lerc blank?

Groeten,
Peter

Anoniem zei

Hallo Peter,

Langs deze weg wil ik jou, en de andere lichtervissen mannen graag bedanken. Niet alleen voor de mooie verhalen en de prachtige plaatjes, maar ook voor het feit dat ik nu definitief gevallen ben voor het lichte spinnen. Vissen op karper deed ik al met klassiekers van glas, maar sinds vorige week heb ik, aangestoken door jouw verhalen, een zelfgebouwd vier voetertje bestaande uit een conolon glasblankje en NT oogjes. Gisteren heb ik er voor het eerst mee gevist, en met succes. Een mooie snoek van bijna 80 centimeter was het resultaat van een paar uur kleumen in de polder. De lol van het vangen was weer helemaal terug. Het moet jaren geleden zijn geweest dat ik voor het laatst een echte dril van een snoek heb meegemaakt.
Nogmaals bedankt, en een heel fijn jaar toegewenst, ik hoop dat er weer veel mooie blogs zullen komen.

Groeten,
Arjan

Peter Linzell zei

Hoi Arjan,

Bedankt voor je leuke reactie. Leuk om te lezen dat jij het ultra lichte spinnen hebt opgepakt. Bijna 80 cm snoek aan een zelfbouw vier voetertje. Een goed begin van 2008!

Groeten,
Peter