28 nov. 2007

Vissen met de Pako PS lepel

Woensdag 28 november 2007. Vandaag komt Sinterklaas naar het werk van Francine. Frank, Robin en Marleentje staan te trappelen van ongeduld na het middag eten. Ze kunnen het maar moeilijk afwachten. Dat zelfde gevoel bekruipt mij, ik kan maar moeilijk wachten tot het eindelijk weer zondag is. Oeps! Ik zou de kids naar Francine haar werk kunnen brengen, en in plaats van naar de Sint even gaan vissen. Met terug en weer heen rijden rest me dan een uurtje om door te brengen in de polder. De Fair Play vijfgrammer die ik onlangs in Leeuwarden heb opgehaald heeft er sinds twee weken een zusje bij. Geruild voor mijn groene vijfgrams baarspeuter-stokje. Donderdagavond waren Jan-Willem en ik bij een bekende hengelsportzaak in Utrecht. Daar hebben we beiden staan lekkerbekken bij de Zenga Parelmoer Lepels die net waren binnengekomen. Heel heel héél mooi spul, waar een flink prijskaartje aan hangt. Nu vis ik al jaren niet meer met lepeltjes, maar door dit moois....... Nee, ik heb de parelmoer lepeltjes laten liggen. Jan-Willem die wel regelmatig een lepeltje aan zijn staaldraadje hangt heeft er wel twee meegenomen. Geen ultra-lichte, maar wat zwaarder en grotere modellen voor de tiengrammer. Als je vast komt te zitten dan kun je met de lijn die op de tiengrammer gebruikt wordt net iets meer kracht zetten. Vandaar!


Ook ik heb de winkel niet lepelloos verlaten. Twee Pako PS lepeltjes van vijf gram zijn meegegaan naar huis. Deze lepeltjes ga ik vandaag uitproberen aan mijn "nieuwe" vijfgrammer.




Wat een fijn lepeltje is die Pako PS. Werpt fantastisch aan de vijfgrams spinhengel, maar geeft ook niet te veel weerstand. Vroeger viste ik lepels op de dwarrel manier: liften, zinken, enzovoort. Dit lepeltje kun je vissen als een spinner. Door af en toe te versnellen en tikjes te geven kun je wat extra aktie toevoegen. Een uurtje werd bekort tot slechts drie kwartier vistijd. Lang leve de mobiele telefonie..... Drie kwartiertjes vissen met de Pako, en drie mooie poldersnoeken. Bizar!

Groeten,
Peter

4 opmerkingen:

Ap zei

Die poldersloot ligt er mooi bij Peter.

Ap

Peter Linzell zei

Hoi Ap,

Dat is en blijft een mooie polder. Deze sloot loopt dwars door de weilanden, die vroeger van mijn opa zijn geweest.

Groeten,
Peter

Klaasjan zei

Prachtlepeltjes die Pako PS. Je bent eraan verknocht voor je het weet.

Peter Linzell zei

Hoi Klaasjan,

Zelfs na een keer vissen ben ik al behoorlijk overtuigd van die Pako PS lepeltjes. Die zitten vanaf nu standaard in mijn spinnerdoos.

Groeten,
Peter