21 okt. 2007

De polder in met Ap, Frits en Jan-Willem

Zondag 21 oktober. Vanmorgen heb ik tussen 7.30 en 8.00 uur bij ons thuis afgesproken met Ap, Frits en Jan-Willem. Geen lange visdag vandaag, Jan-Willem en ik kunnen "slechts" tot 12.30 uur vissen.
Na een kleine twintig minuutjes met de auto arriveren we in de polder. Voor we gaan vissen legt Ap zijn gele Fair Play tiengrammer die hij heeft meegenomen naast mijn exemplaar. Een mooi plaatje zo samen. Ap, Jan-Willem en ik gaan vissen met spinners, Frits gaat het met dood aas proberen.

Voor we gezamelijk aan een flinke struin en klimpartij beginnen worden een paar worpjes gemaakt.

Daarna is het balanceren over een glibberige balk om bij de stek te komen.

Met z'n vieren vissen we steeds dieper de polder in.

In eerste instantie werkt de snoek niet mee vandaag. Het zou toch niet....weer!

Jan-Willem doet het tij keren en vangt de eerste snoek van vandaag. Leuk detail, hij heeft de snoek gevangen op een eigenbouw spinner.

Snoek nummer twee is ook voor Jan-Willem!

Frits en Ap, struinend door de polder.


Behalve struinen moeten er ook heel wat hekken worden genomen.


Eenden gaan in de wieken als ze ons zien naderen en de schapen kijken op hun beurt nieuwsgierig toe als we 'hun' weiland betreden.


Ap, Frits en Jan-Willem.

Uitgebloeid!





Het blijven fantastische stokjes, die gele Fair Play tiengrammers. En ook ik mag op de foto met een snoek.

Niet veel later gooit Ap er nog een schepje bovenop, en vangt een beste snoek. Een beste snoek voor de polder, maar ook nog eens gevangen op een vijfgrammertje!

Vlak voor we helaas weer terug moeten, staat de spinhengel van Jan-Willem weer rond. Een snoek zag een smakelijk hapje, in een eigenbouwsel met een Firetiger blad.

Tijd om terug te struinen en om alle hekken nogmaals te nemen. Bij de auto's aangekomen besluiten Frits en Ap nog een uurtje te vissen in de dwarssloot. Jan-Willem en ik moeten ervandoor. Later hoor ik van Frits dat Ap daar nog een snoekje heeft gevangen, en hij er eentje achter de dode aasvis heeft aangehad. Helaas koos de snoek eieren voor zijn geld. Volgende keer beter Frits, en die volgende keer zal er wat mij betreft snel komen. Mannen, bedankt!

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie reportage Peter,
zie het weer helemaal voor me

Gr Frits

Ap zei

Ik heb net Frits' verslag ook gelezen. Leuk om verschillende verslagen van één visdag te lezen. Ik heb ook al weer ontwenningsverschijnselen.

Ap