16 okt. 2007

Struinen door de polder met Robin en Frank


Dinsdag 16 oktober. Afgelopen zondag heb ik niet kunnen vissen. Vandaar geen blogverslag, en ik heb behoorlijk last van afkickverschijnselen. Die paar uurtjes vissen op zondag, het liefst in de polder, ik heb het gemist.


Morgen ga ik vissen, net zoals de kinderen hebben Francine en ik ook herfstvakantie. Ik heb onze jongens beloofd om in de vakantie met hen door de polder te struinen. Struinen langs het water, waar nu volop gesloot wordt. Op zoek naar pijpenkoppen, botten en zwanenmossels. Net als vroeger, toen ik zelf nog een kind was. De jongens vinden het prima dat ik een spinhengeltje meeneem. Boven op zolder ligt nog een eendelig vijfgrammertje van holglas, met daarop een stickertje van Hengelsport Willem uit Amsterdam. Het hengeltje ligt daar al jaren te verstoffen maar mag vandaag mee. Het doet me terugdenken aan vroeger, toen ik eerst met volglas en later met (het veel duurdere en lichtere) holglas spinde. Simpel afgebouwd, met nog van die dunne hardchrome oogjes en geen cone maar een rubberdop aan het einde van de kurkengreep.

Simpel, maar heerlijk om mee te vissen. Werpen is een genot. Dit ranke stokje laadt zoals het een echte spinhengel betaamd, en "lanceert" het spinnerje als door een catupult afgeschoten over het water.
Baars is een echte jongens vis, en de jongens vinden het prachtig. Op de vraag of ze samen met pappa's hengel en een baarsje op de foto willen wordt dan ook volmondig met ja beantwoord.

Tussen de vele kleintjes door komt er nog een fraai exemplaar een kijkje boven water nemen.

Met een tas vol (lege) mossels, botten enz, en een camera gevuld met mooie plaatjes verlaten we de polder.

Groeten,
Peter

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk is dat hé, met je kinderen de polder in.
Ze steken er ook nog wat van op, zouden meer vaders moeten doen

Gr Frits

Ap zei

Nou ik vind het zonder kinderen ook lekker hoor! Het is wel goed voor ze natuurlijk. In de stad zullen vaders de polder niet naast de deur hebben en groeien veel kinderen zonder polder op.

Ap