18 okt. 2007

Een ruig poldertje

Donderdag 18 oktober. Ik weet nog een verwilderd poldertje, waar gras door struiken en hier en daar bomen wordt afgewisseld. Daar ga ik vanmiddag een paar uurtjes vissen. Het doet een beetje denken aan het niet-gecultiveerde gedeelte van het Twiske, maar dan vele malen kleiner. Een natuurgebiedje dat niet afgesloten is voor publiek. Behalve kleine ondiepe slootjes is er ook wat breder water aanwezig. Net zoals de kleine slootjes is dat ook ondiep. Water wat zich bij uitstek leent om met de UL-spinhengel te bevissen.

De UL-spinhengel heb ik echter thuis gelaten. Hier ga ik vanmiddag rond struinen met de gele Fair Play tiengrammer. Tussen de reelringen en het kurk is een grijze Luxor 1 R-A geklemd. De spinnerdoos is gevuld met diamond en terrible spinners.

Het afstervende riet en het op sommige plaatsen nog groen gekleurde kroos op het water geven mooi de periode weer waarin we zijn aangekomen.

Bij de struiken en de bomen maakt de kleur groen steeds plaats voor andere tinten. De tijd voor de snoek is aangebroken!

Al struinend kom je hier van alles tegen. Het restant van een jaren geleden gekapt boompje wordt bewoond door houtworm. En nu in de herfst is het een voedingsbron geworden voor paddestoelen.

Een oud model "grasmaaier" komt nieuwsgierig een kijkje nemen.

Opnieuw alles belevend door het schrijven van dit verslagje, vergeet ik bijna te vermelden dat ik een snoekje heb weten te verleiden op een diamond spinnertje. Snoek was het hoofddoel waarvoor ik naar dit poldertje ben gereden. Achteraf gezien is het een bonus(je), na al dat moois wat ik hier mocht aanschouwen.

Groeten,
Peter

4 opmerkingen:

Anoniem zei

wanneer mag ik mee

Gr frits

Peter Linzell zei

Hoi Frits,

Wat denk je van aanstaande zondag? Vissen van 8.00 uur s'morgens tot 13.00 uur s'middags.

Groeten,
Peter

Anoniem zei

ik ben er

Gr Frits

Peter Linzell zei

Top! Ik zie je morgenochtend.

Groeten,
Peter