2 jun. 2007

Zeelt ,een welkome bijvangst


Zaterdag 2 juni. Vandaag de hele dag gewerkt, en dus binnen doorgebracht. Eenmaal thuis ben ik niet meer te houden, ik móet er nog even op uit. Vanavond wil ik het niet te laat maken; het plan is om morgenochtend vroeg van huis te gaan. Even lekker een paar uurtjes de polder in met de karperhengel. Snel drie voerplekjes gemaakt, en vissen maar. Net zoals afgelopen zondag is het in deze polder ook raak. Brasem! Half mei begon de brasem invasie in de polders in mijn omgeving. Ik moet denken aan vismaat Frits die dit in maart en begin april van dit jaar meemaakte in de Anna Paulownapolder. Gelukkig vang ik vanavond tussen de brasems door een bijvangst die ik graag langs zie komen tijdens het karpervissen: een sterke en mooi diep bruin gekleurde zeelt. Een fraai plaatje zo samen in het landingsnet met de bruine boron/grafiet penhengel.


Mijn besluit staat vast, morgen ga ik richting Anna Paulowna. Hopelijk is het daar nu rustiger wat de brasem betreft. Toen ik daar afgelopen 6 mei met Jan-Willem en Frits viste heb ik ze niet in m'n landingsnet gehad. Een avondje flinke brasems vangen is leuk, maar nu ben ik er toch wel een beetje klaar mee. Morgen ochtend wil ik rond 7.30 uur gaan vissen in de polders rond Anna Paulowna. Thuis gekomen stuur ik vismaat Paul (die in Den Helder woont) een mailtje dat ik morgenochtend bij hem in de buurt kom vissen. Wie weet ontmoeten we elkaar nog......

Groeten,
Peter

Geen opmerkingen: